Sabtu, 4 Jun 2022

2024 Audi A4 Avant Gets Digitally Stripped of Its Camo


Home

Renderings1 Jun 2022, 22:10 UTC · by Cristian Gnaticov author pic
Having seen quite a few prototypes of the all-new Audi A4 testing in different environments, were you curious to see how it looks beneath the fake skin? Well, wonder no more, as the camouflage has been unofficially peeled off.

2024 Audi A4 Avant - Rendering
 6 photos
2024 Audi A4 Avant - Rendering2024 Audi A4 Avant Rendering
Signed by Kolesa, these renderings provide a semi-realistic look into the styling of the upcoming B10. Up front, it is somewhat similar to the testers, with the overall shape of the bumper, upper and lower grilles, and side air intakes being almost spot on. The headlights, however, are different on the real car.

Since Audi has yet to equip the prototypes with the final production taillights, the pixel manipulator looked at other models in the company’s stable for inspiration. Thus, these have a horizontal shape, and are linked together by a light strip. The tailgate, and spoiler seem to be on the realistic side, whereas the bumper, diffuser, and fake exhaust trim have a ‘trust me, bro’ approach. The same can be said about the lines running across the sides too.

In case you forgot, the 2024 Audi A4 will be the last of its kind to pack internal combustion engines. Europe should get at least one diesel, whereas in North America, it will be offered with gasoline units solely, some of which will be partially electrified. Expect mild- and plug-in hybrids, as well as a full-blown RS 4, it too said to feature some sort of electrification.

The German auto marque might up the ante with a battery-electric variant, presumably adding the e-tron suffix, though if this is correct, then it could be underpinned by a different platform than the updated MLB, on which the upcoming A4 is understood to be built around.
With production of the B9 generation Audi A4 supposedly ending next year, the B10 might be due in the first half of 2023. By the time it makes its way over here, it will launch as a 2024 model in all likelihood.

Sistem e-Perolehan Malaysia, Portal dikemaskini.

Name: Khairil Ishari Mysewan
Laman: https://pontianstreet.blogspot.com
Instagram: zkworlds

BANTUAN DAN RUJUKAN/Soalan

Lazim - Kerajaan
Bantuan Dan Rujuka
Soalan Lazim - Kerajaan
Soalan Lazim - Pembekal
Galeri Video
Pembekal Hadir Latihan
Lokasi Taklimat Pembekal
Kembalikan AsalBesarkanCetakKongsi artikel initwitter facebook
Tarikh Dikemaskini : 25 September 2019 10:40:56 AM

Soalan Lazim - Kerajaan
Bahagian A - Soalan Am

1. Adakah perolehan kerja boleh dilaksanakan dengan mengguna pakai Sistem ePerolehan Baharu?
Tidak. Sistem ePerolehan Baharu hanya memberi perkhidmatan perolehan untuk bekalan dan perkhidmatan sahaja

2. Adakah token sedia ada boleh digunakan untuk mengakses Sistem ePerolehan Baharu?
3. Berapa lama tempoh tamat token?
4. Adakah Pusat Kos boleh menggunakan Sistem ePerolehan kini?
5. Bagaimana jika PTJ tidak memenuhi infrastruktur minima yang telah ditetapkan? Adakah pihak Kementerian masing-masing, Kementerian Kewangan atau pihak Commerce Dot Com Sdn Bhd akan menyediakan kemudahan komputer kepada pihak PTJ?
6. Adakah pihak PTJ boleh bertransaksi dengan pembekal luar talian dengan mengguna pakai Sistem ePerolehan Baharu?
7. Bila dan bagaimana bentuk latihan yang akan di tawarkan kepada pengguna sistem kelak?
8. Apakah yang dimaksudkan dengan penggunaan peranti mudah alih untuk mengakses ke Sistem ePerolehan Baharu oleh pihak PTJ?
9. Adakah PTJ mempunyai pilihan membekal yang lebih luas?
10. Adakah maklumat atas talian diterima pakai oleh Jabatan Audit, atau, pihak PTJ masih diperlukan untuk mencetak laporan transaksi?
Bahagian B - Soalan berkaitan Modul

MODUL PERANCANGAN PEROLEHAN

1. Adakah semua maklumat peruntukan Agensi perlu dikunci masuk ke dalam modul Perancangan Perolehan?
2. Bagaimanakah jika waran peruntukan yang diterima tidak sama dengan Perancangan Perolehan yang dibuat?
3. Bagaimanakah Perancangan Perolehan boleh dibuat untuk perkhidmatan penyelenggaraan kenderaan memandangkan kemungkinan berlaku kerosakan luar jangka?
4. Di peringkat manakah Perancangan Perolehan perlu dibuat?
5. Adakah perolehan secara ad-hoc perlu di ambil kira dalam Perancangan Perolehan?
MODUL PEMBELIAN TERUS
1. Bolehkah Agensi memilih terus pembekal sekiranya hanya terdapat satu (1) pembekal sahaja semasa carian katalog?
2. Bolehkah Agensi terus memilih pembekal sekiranya hanya terdapat satu (1) pembekal yang menjawab Pelawaan Tawaran Harga?
3. Perlukah Agensi membuat kajian pasaran sekiranya melibatkan perolehan G2G?
4. Apakah perolehan yang dikategorikan sebagai jenis perolehan segera?
5. Sekiranya nilai perolehan segera tersebut melebihi RM20,000, adakah ia masih boleh diteruskan dengan menggunakan jenis perolehan ad-hoc?
6. Adakah maklumat yang telah dikunci masuk dan diserahkan boleh dipinda?
7. Bagaimana sekiranya pembekal tidak menjawab SST dalam tempoh masa yang telah ditetapkan oleh Agensi?
8. Adakah SST perlu dikeluarkan kepada pembekal bagi perolehan yang dilaksanakan secara pembelian terus?
9. Apakah maksud tawaran berulang dalam Pelawaan Tawaran Harga?
10. Berapakah tempoh masa Pelawaan Tawaran Harga boleh dibuat?
11. Perlukah dokumen perolehan yang dijana di dalam sistem dicetak?

  PENGGUNA eP
PERKHIDMATAN TAMBAHAN
BANTUAN DAN RUJUKAN

1. Bolehkah Pihak Berkuasa Melulus (PBM) membuat pemilihan sekiranya penilaian tender gagal di peringkat jawatankuasa kewangan dan jawatankuasa teknikal?
2. Adakah pesanan dapat dibuat jika kelulusan untuk tidak mengemukakan Bon Pelaksanaan dalam tempoh yang ditetapkan telah diberikan oleh MoF?
3. Bolehkah setiap item dalam Sebut Harga tidak dikunci masuk tetapi dibuat secara lampiran di dalam sistem?
4. Bolehkah senarai kehadiran disatukan sekiranya terdapat tiga (3) taklimat lawatan tapak?
5. Bagaimanakah pembekal boleh menyemak sama ada mereka layak untuk menyertai sesuatu Sebut Harga atau Tender?
6. Bolehkah urusetia menggunakan dokumen yang dihantar secara manual jika jawatankuasa yang dilantik tidak boleh membuka dokumen dalam sistem?
7. Bagaimanakah cara untuk mengisi tawaran harga bagi tender yang mempunyai item yang pelbagai? Contoh: komputer, perisian dan perkakasan
8. Adakah penilaian semula kewangan dan teknikal boleh dibuat sekiranya berlaku kesilapan pemberian scoring oleh Jawatankuasa Penilaian?
9. Adakah penilaian semula kewangan dan teknikal boleh dibuat sekiranya berlaku kesilapan penetapan jenis scoring, skema scoring, markah lulus penilaian teknikal, markah lulus penilaian kewangan dan markah lulus keseluruhan oleh Jawatankuasa Spesifikasi?

MODUL PENGURUSAN KONTRAK DAN PEMENUHAN

1. Apakah kaedah yang perlu dilakukan sekiranya terdapat perubahan kontrak yang memerlukan kontrak tambahan?
2. Bolehkah pelulus kontrak di Agensi menandatangani kontrak sekiranya nilai perolehan di bawah RM20,000?
3. Apakah yang perlu dilakukan sekiranya dalam jangka masa dua (2) tahun pembekal hanya membuat bekalan pada tahun pertama sahaja dan tidak bagi tahun berikutnya?
4. Bolehkah Agensi membuat perolehan langganan jurnal atas talian bernilai RM400,000 secara one-off?
5. Bolehkah templat perjanjian yang telah disediakan dalam sistem dipinda?
6. Bolehkah Surat Setuju Terima (SST) dipinda sekiranya terdapat kesilapan setelah dimuktamadkan?
7. Adakah pembayaran boleh dibuat jika bekalan/perkhidmatan diterima selepas tamat tempoh kontrak?
8. Bolehkah kontrak di Agensi ditandatangani oleh pegawai di Ibu Pejabat di Agensi tersebut?
9. Bagaimanakah semakan amaun penggunaan kontrak boleh dibuat?
10. Bolehkah ruang untuk perihal bayaran dipanjangkan di dalam sistem ePerolehan?
11. Adakah Pegawai Padanan Bayaran bertanggungjawab sekiranya terjadinya kesilapan hingga masuk ke iGFMAS?
12. Adakah keputusan perubahan kontrak oleh Pihak Berkuasa Melulus (PBM) direkodkan dalam sistem?
13. Apakah tindakan yang perlu dilakukan oleh pembekal sekiranya pembekal tidak mampu untuk membekalkan sepenuhnya bekalan sebagaimana yang dinyatakan di Pesanan Kerajaan?
Bahagian C - Soalan Berkaitan Sistem Pengumpulan Maklumat Profil Pengguna Dan PTJ (SPMPPP)
1. Siapakah pegawai yang perlu dilantik untuk peranan Pegawai Sokongan PTJ/Pentadbir PTJ?
2. Adakah alamat penerima di PTJ perlu ditambah di dalam Sistem ePerolehan (eP) sedia ada atau SPMPPP?
3. Bagaimanakah prosedur lantikan pegawai untuk peranan-peranan bagi Sistem eP Baharu?
4. Bolehkah Pegawai Sokongan PTJ dilantik melebihi seorang?
5. Di dalam sistem eP sedia ada, Pegawai Sokongan PTJ mempunyai peranan lain. Bagaimanakah langkah yang perlu diambil bagi memastikan peranan Pegawai Sokongan PTJ dikekalkan?
6. Bagaimanakah cara untuk menghapuskan peranan Pegawai Sokongan PTJ yang terdahulu kerana telah berpindah?
7. Apakah spesifikasi minimum untuk melayari sistem?
8. Siapakah yang perlu dilantik untuk memegang peranan baru?
9. Peranan apakah yang memerlukan token dan tidak memerlukan token?
10. Bagaimanakah ID & Kata Laluan untuk sistem SPMPPP ini diperolehi?
11. Apakah maksud Kumpulan PTJ yang diwujudkan di dalam Sistem eP Baharu?
12. Bagi lantikan Pegawai Khidmat Sokongan Teknikal, jika tiada perjawatan teknikal (IT) di peringkat PTJ, siapakah yang sewajarnya dilantik?
13. Perlukah lantikan Pegawai Khidmat Sokongan Teknikal dihantar kepada pihak Kementerian Kewangan?
14. Adakah Pegawai Khidmat Sokongan Teknikal sama dengan Pentadbir PTJ?
15. Adakah syarat-syarat tertentu bagi melantik Pegawai Sokongan PTJ?
16. Bolehkah alamat emel Pentadbir PTJ dikunci masuk bagi menggantikan emel pengguna untuk tujuan penghantaran ID dan Kata Laluan? Ini untuk memudahkan Pentadbir PTJ membuat kawalan.
17. Sekiranya berlaku sebarang penyelewengan dalam sesuatu perolehan di PTJ, adakah Pentadbir PTJ boleh dikenakan tindakan?
18. Bagaimanakah untuk mendapatkan capaian Sistem SPMPPP?
19. Adakah token yang akan digunakan bagi Sistem eP Baharu dan Sistem 1GFMAS sama jenis?
20. Sekiranya pengguna Sistem eP Baharu nanti terlupa Kata Laluan, bolehkah Pentadbir PTJ set semula?
21. Adakah peranan Authorized Personal (AP) dan Pentadbir PTJ sama?
22. Adakah PTJ perlu mematuhi Gred/Jawatan pegawai bagi lantikan peranan di dalam Sistem eP Baharu seperti yang dinyatakan dalam Garis Panduan?
23. Sekiranya sesebuah PTJ akan berpindah ke tempat lain dan alamat baru masih belum dimuktamadkan, bagaimana boleh Pentadbir PTJ kemaskini alamat PTJ?
24. Berapakah bilangan minimum pengguna Sistem ePerolehan Baharu bagi modul Pemenuhan/Pembelian Terus?
Tags :
soalan lazim faq kerajaan government

PENAFIAN

Kerajaan Malaysia dan Kementerian Kewangan tidak bertanggungjawab diatas segala kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman web ini.

Syarikat-syarikat yang dirujuk di dalam laman web ini tidak boleh dianggap sebagai agen ataupun syarikat yang disyorkan oleh Kementerian Kewangan.

 

Paparan optimum menggunakan Internet Explorer 9+, Firefox 20+ atau Chrome 24+ dengan resolusi minimum 1280x800


Dasar PrivasiDasar KeselamatanPeta LamanHubungi KamiRSS RSS 
IQNet

Hakcipta © 2022, ePerolehan, Kementerian Kewangan, Malaysia.
Diselenggara oleh Commerce Dot Com Sdn Bhd.

Jumaat, 3 Jun 2022

Iklan yang mempromosikan gaya hidup dan tabiat yang sihat atau perkhidmatan dan produk

Dasar pengiklanan di Pinterest.com
Langkau ke kandungan utama
Laman depan Dasar

Open menu
Garis panduan pengiklanan
Pengenalan
Anda boleh menggunakan daftar kandungan ini untuk menavigasi garis panduan pengiklanan kami dan mencari perkara yang anda perlukan. Klik pada pautan untuk bahagian tertentu dan anda akan terus ke bahagian tersebut.

Pengenalan
Misi kami
Bersikap jujur dengan pengguna anda
Hormati sasaran anda
Berhati-hati dengan penggunaan sebarang data
Peka dengan editorial anda
Bertanggungjawab dengan kandungan anda
Garis panduan kandungan yang dilarang
Kandungan dewasa dan kebogelan
Umpan klik
Dadah dan perlengkapan
Spesies terancam dan haiwan hidup
Produk dan perkhidmatan haram
Barangan palsu
Kempen politik
Kandungan sensitif
Tembakau
Amalan perniagaan yang tidak boleh diterima
Senjata dan bahan letupan
Garis panduan kandungan yang disekat
Alkohol
Peraduan, cabutan bertuah dan insentif Pinterest
Produk dan perkhidmatan kewangan
Produk dan perkhidmatan perjudian
Produk dan perkhidmatan penjagaan kesihatan
Produk dan perkhidmatan penurunan berat badan
Garis panduan khusus negara
Perlu diingat...
Misi kami
Misi kami di Pinterest adalah untuk membawakan inspirasi kepada semua orang dalam membentuk kehidupan yang mereka inginkan. Kami percaya kandungan yang dipromosikan boleh memainkan peranan yang besar dalam membantu orang mencapai matlamat tersebut dan itulah sebabnya kami mahu iklan menjadi sebahagian daripada perkara terbaik yang anda lihat di Pinterest. Jika anda mengikut garis panduan ini, maka anda sudah bersedia untuk mempromosikan kandungan yang hebat di Pinterest.

Bersikap jujur dengan pengguna anda
Ketulenan bermaksud bercakap benar dan jujur tentang produk atau perkhidmatan yang anda promosikan. Ini juga bermakna bersikap telus dengan orang tentang perkara yang mereka harus jangkakan apabila mereka berinteraksi dengan produk atau perkhidmatan anda.

Jujur tentang hubungan anda dengan Pinterest
Iklan anda hendaklah mematuhi garis panduan jenama kami dan tidak seharusnya menyarankan yang Pinterest menaja promosi anda atau bergabung secara rasmi. Pada dasarnya, reka bentuk anda perlu kelihatan seperti datang daripada perniagaan anda, bukan daripada Pinterest. Anda boleh menggunakan perkataan "Pinterest," tetapi bukan tanda perkataan kami.

Dedahkan amalan pengebilan anda
Jika anda mengenakan bayaran kepada pengguna secara berulang, bersikap telus dengan mereka dan dedahkan syarat pembayaran.

Hormati hak orang lain
Iklan anda tidak boleh melanggar atau mencabuli hak mana-mana pihak ketiga, termasuk hak cipta, tanda dagangan atau hak privasi.

Hormati sasaran anda
Pastikan penyasaran anda adalah berkaitan dan mengikuti semua garis panduan di bawah.

Jangan sasarkan kategori sensitif
Penyasaran terhadap khalayak tertentu boleh menjadi tidak sesuai dan menyakitkan hati. Anda tidak sepatutnya menyasarkan orang dengan cara yang membayangkan bahawa anda mengetahui maklumat sensitif tentang mereka. Anda tidak boleh menyasarkan sebarang khalayak berdasarkan:

Keadaan kesihatan atau perubatan yang sensitif
Bangsa, warna atau asal etnik
Kesusahan peribadi, termasuk kesulitan dari segi kewangan, fizikal dan emosi
Kepercayaan atau perkaitan dengan agama atau falsafah
Tingkah laku seksual, orientasi seksual, atau identiti jantina
Perbuatan jenayah yang didakwa atau yang sebenar
Keahlian atau hubungan kesatuan sekerja
Hubungan politik
Selain itu, anda tidak boleh menyasarkan iklan kepada pengguna Pinterest di bawah umur 18 tahun
Sila ambil perhatian bahawa penyasaran proksi untuk kategori sensitif di atas juga tidak dibenarkan.
Kumpulan yang dilindungi
Sesetengah kategori iklan mempunyai sekatan penyasaran tambahan. Sebagai tambahan kepada garis panduan penyasaran sensitif, iklan dalam kategori berikut tidak boleh menggunakan pilihan penyasaran serupa, umur, jantina atau poskod atau mengecualikan kumpulan yang Dilindungi:

Kredit: Iklan yang mempromosikan produk kredit seperti kad kredit, gadai janji dan pinjaman.
Pekerjaan: Iklan yang mempromosikan peluang pekerjaan, termasuk pekerjaan sepenuh masa, pekerjaan sambilan dan pekerjaan yang bekerja dari rumah.
Perumahan: Iklan yang mempromosikan pembelian, penjualan atau penyewaan tanah atau rumah.
Perlu diingat bahawa umur, jantina dan status keluarga adalah dilindungi, sebagai tambahan kepada kumpulan tertentu yang mana Pinterest melarang penyasaran secara umum. Iklan dalam kategori ini yang menggunakan kriteria penyasaran yang dilarang tidak akan dibenarkan untuk disiarkan. Iklan dalam kategori ini yang menyasarkan kata kunci dan/atau minat yang dilarang dan juga yang tidak dilarang mungkin diluluskan tetapi tidak akan disiarkan mengikut mana-mana kriteria penyasaran yang dilarang.

Berhati-hati dengan penggunaan sebarang data
Apabila menggunakan data untuk menyasarkan atau mengukur iklan di Pinterest, anda mesti mematuhi Terma Data Iklan kami. Ini diguna pakai untuk ciri seperti tag, khalayak dan kempen pemasangan aplikasi kami.

Ikut semua ukuran dan peraturan penyasaran khalayak
Di mana-mana sahaja anda mengumpulkan data yang digunakan dengan perkhidmatan iklan Pinterest, anda perlu mendedahkan dan mendapatkan persetujuan yang diperlukan secara sah daripada setiap individu untuk pengumpulan, perkongsian dan penggunaan data tersebut.

Jika anda menggunakan tag Pinterest atau menghantar aktiviti aplikasi mudah alih kepada kami, anda perlu memberitahu pelawat laman web dan aplikasi anda bahawa maklumat mereka akan dikongsi dengan pihak ketiga untuk tujuan pengiklanan tingkah laku dalam talian dan mereka boleh memilih untuk menarik diri daripada pengiklanan tingkah laku dalam talian melalui tetapan pemperibadian Pinterest mereka, laman web AdChoices optout.aboutads.info (jika anda menggunakan tag Pinterest) atau tetapan pengecam iklan mudah alih mereka (jika anda berkongsi data aktiviti aplikasi dengan kami).

Jangan berikan kepada kami maklumat yang berkaitan dengan kategori yang sensitif—seperti keadaan perubatan atau asal etnik—atau maklumat yang dikumpulkan daripada laman atau aplikasi yang menumpukan kepada kanak-kanak atau daripada sesiapa sahaja yang berusia di bawah 13 tahun atau cukup umur yang sah di sisi undang-undang di negara anda (jika lebih tinggi). Hanya berikan kepada kami pengecam pengguna (seperti ID Iklan Mudah Alih atau e-mel yang dicincang) dalam medan yang ditetapkan dan mengikut dokumentasi kami.

Jangan hantar senarai pelanggan Pinterest berdasarkan aktiviti pengguna daripada aplikasi atau laman web pada peranti iOS. Jangan hantar maklumat Pinterest tentang mana-mana individu yang telah melaksanakan pilihan untuk menarik diri daripada membenarkan data seumpama itu digunakan bagi tujuan pengiklanan yang disasarkan.

Hormati data dan privasi komuniti kita
Anda tidak boleh:

Gunakan data yang anda kumpul atau terima melalui perkhidmatan iklan Pinterest untuk sebarang tujuan (termasuk penyasaran khalayak atau pemprofilan pengguna) selain untuk memahami kempen Pinterest anda dan hanya secara tanpa nama
Kongsi data daripada perkhidmatan iklan Pinterest dengan pihak ketiga, termasuk perkhidmatan pengiklanan yang lain
Gabungkan data daripada perkhidmatan iklan Pinterest dengan maklumat peribadi yang boleh dikenal pasti (seperti alamat e-mel) atau maklumat yang mengenal pasti pengguna, pelayar atau peranti (seperti kuki atau pengecam iklan mudah alih)
Jika anda menerima sebarang data daripada Pinterest yang dikaitkan dengan pengecam unik (cth. data pelaporan kempen yang dikaitkan dengan ID peranti mudah alih), maka anda tidak boleh menggunakan data tersebut untuk memasarkan produk atau perkhidmatan atau untuk sebarang tujuan selain mengukur kempen Pinterest dan anda mesti memadamkan data itu tidak lebih daripada 6 bulan selepas diterima.

Peka dengan editorial anda
Untuk memastikan iklan memberi inspirasi dan boleh diambil tindakan, kami menetapkan piawaian yang tinggi bagi kualiti editorial iklan di Pinterest. Untuk mendapatkan petua, lihat amalan terbaik kreatif kami dan papan daripada The Studio.

Imej yang diedit secara profesional dan kemas
Iklan perlu mematuhi tahap yang tertinggi bagi kualiti editorial. Kami tidak membenarkan iklan yang mengandungi:

Imej kabur atau berbintik (cuba sekurang-kurangnya 600x900 piksel)
Imej dengan teks yang terlalu kecil atau kabur untuk dibaca
Imej dengan orientasi yang salah (terbalik atau mengiring)
Imej yang diedit atau dipangkas dengan teruk 
Imej yang terlalu padat dengan teks bertindih atau mempunyai terlalu banyak gaya fon dan warna (cuba gunakan tidak lebih daripada 4 bingkai dan 2 gaya fon atau warna)
Imej dengan fungsi tiruan seperti butang main atau muat turun, ikon pemberitahuan, bar carian atau unsur yang meniru ciri Pinterest (seperti butang Simpan atau Beli kami)
Elemen yang meniru ciri Pinterest (seperti butang atau elipsis kami)
Tatabahasa yang tidak betul, ejaan yang salah atau huruf besar dan simbol yang berlebihan
Kandungan dijana pengguna yang berkualiti rendah seperti swafoto dan tangkap layar
Iklan dengan kesan kilat atau strob
Halaman pendaratan yang berkualiti
Kami mengambil berat tentang pengalaman iklan dari awal hingga akhir—termasuk URL yang dipautkan oleh iklan anda. Kami ingin memastikan pengguna menemui perkara yang mereka cari apabila mereka mengklik. Kami tidak membenarkan halaman pendaratan yang:

Memerlukan orang mengambil tindakan (seperti mendaftar) sebelum mereka dapat melihat kandungan tertentu melainkan iklan anda telah menyatakan dengan jelas bahawa perkara itu diperlukan
Mempunyai iklan timbul atau memulakan muat turun secara automatik pada peranti seseorang
Memaksa orang untuk melawat halaman lain
Sebahagian besarnya mengandungi kandungan iklan (laman yang dibuat untuk iklan)
Membawa kepada pengalaman yang tidak konsisten
Cipta pengalaman yang tekal
Iklan anda hendaklah menggambarkan diri anda dan perkara yang anda promosikan, jadi pastikan imej, perihalan dan halaman pendaratan iklan anda adalah konsisten. Iklan anda tidak boleh mencadangkan atau membayangkan bahawa sesuatu produk boleh didapati di halaman pendaratan anda jika anda sebenarnya tidak menawarkan produk tersebut.

Bertanggungjawab dengan kandungan anda
Kami tidak membenarkan kategori iklan tertentu dan menyekat yang lain. Seperti biasa, anda bertanggungjawab ke atas kandungan yang anda promosikan di Pinterest, serta keselamatan dan kebolehpercayaan produk dan perkhidmatan yang anda tawarkan.

Garis panduan kandungan yang dilarang
Kandungan dewasa dan kebogelan
Kami tidak membenarkan pengiklanan:

Mainan seks
Produk dalam bentuk bahagian tubuh badan tertentu (kemaluan, punggung atau buah dada wanita)
Video, penerbitan dan rancangan siaran langsung yang bersifat dewasa atau pornografi
Produk peningkatan seksual
Perkhidmatan yang menyediakan seks bebas, pencarian jodoh atau pengiring antarabangsa
Aktiviti seksual tersirat (berpakaian atau tidak berpakaian)
Menjadikan seseorang sebagai objek secara seksual untuk menjual produk atau perkhidmatan
Kami juga tidak membenarkan:

Kebogelan atau kebogelan tersirat (seperti imej dan ilustrasi yang dikaburkan)
Aktiviti seksual tersirat (berpakaian atau tidak berpakaian)
Apa-apa tumpuan pada bahagian badan yang tertentu (kemaluan, bulu ari-ari, punggung lelaki atau perempuan dan buah dada wanita.)
Anda boleh mengiklankan pakaian yang dimodelkan seperti pakaian mandi dan pakaian dalam, asalkan produk tersebut tidak bertemakan orang dewasa atau bersifat seksual secara terang-terangan. Walau bagaimanapun, kami tidak membenarkan sebarang imej yang menampilkan kanak-kanak memakai pakaian dalam dan kami tidak membenarkan imej yang menampilkan kanak-kanak memakai pakaian renang kecuali jika disertai oleh orang dewasa dalam imej tersebut.

Umpan klik
Kami mahukan iklan yang cantik dan berguna. Kita tidak mahu iklan yang menekan atau menipu pengguna dengan kandungan yang mengumpan. Kita tidak membenarkan taktik umpan klik sensasi yang mengeksploitasi rasa ingin tahu pengguna dengan:

Mempermainkan ketakutan orang
Mengkritik kelemahan
Menggunakan bahasa atau imej pencemas
Sengaja menahan maklumat
Dadah dan perlengkapan
Kami tidak membenarkan pengiklanan:

Penjualan atau penggunaan dadah haram atau rekreasi
Bahan maklumat mengenai penggunaan atau pengesahan ubat haram atau rekreasi
Iklan yang mengandungi imejan dadah haram atau rekreasi
Aksesori yang berkaitan dengan penggunaan dadah termasuk perlengkapan untuk menggunakan, menyimpan atau menggunakan dadah haram atau rekreasi
Produk yang mengandungi CBD atau campuran yang serupa
Kami akan membenarkan iklan untuk produk minyak biji hem topikal yang mengandungi jumlah THC yang boleh diabaikan dan tanpa CBD dan tidak membuat dakwaan terapi atau perubatan.
Spesies terancam dan haiwan hidup
Kami tidak membenarkan pengiklanan haiwan hidup atau produk yang direka untuk memudaratkan haiwan secara fizikal atas dasar latihan. Kami juga tidak membenarkan produk yang diperbuat daripada cangkerang kura-kura, gading, karang, kulit buaya, tenggiling serta bulu harimau, beruang kutub atau memerang laut dan hidupan liar terancam yang lain. Ini termasuk produk ubat-ubatan yang diperbuat daripada badak sumbu, harimau atau beruang hitam Asia. Untuk melihat senarai penuh produk hidupan liar yang dilarang, sila lawati rakan kami,Tabung Hidupan Liar Sedunia.

Produk dan perkhidmatan haram
Kami tidak membenarkan pengiklanan bagi apa-apa yang memudahkan atau mempromosikan produk, perkhidmatan atau aktiviti haram, termasuk produk yang menyediakan arahan atau peralatan untuk mengakses atau merosakkan perisian, pelayan, telefon bimbit atau laman web secara haram dan pautan kepada perisian yang menyebabkan pengalaman pengguna yang berniat jahat atau penstriman atau memuat turun bahan berhak cipta secara haram. Kami juga tidak membenarkan penjualan atau permintaan ID, pasport atau dokumen rasmi palsu yang lain.

Barangan palsu
Kami tidak membenarkan pengiklanan:

Produk tiruan
Replika jenama
Barangan yang telah salah diiklankan sebagai jenama tulen
Kempen politik
Kami tidak membenarkan pengiklanan untuk:

Pemilihan atau kekalahan calon politik yang bertanding untuk jawatan awam, termasuk pengumpulan dana untuk calon atau parti politik
Parti politik atau jawatankuasa tindakan
Isu-isu politik dengan niat untuk mempengaruhi pilihan raya
Perundangan, termasuk inisiatif referendum atau undi
Barangan yang berkaitan dengan calon politik, parti politik atau pilihan raya
Kandungan sensitif
Kami ingin Pinterest menjadi tempat yang mesra, positif, dan memberi inspirasi, jadi kami tidak membenarkan iklan yang memecahbelahkan atau mengganggu. Kami tidak membenarkan bahasa atau imejan yang:

Menyakitkan hati atau menghina (ditapis atau tidak) 
Terlalu ganas atau mengerikan 
Kesat atau menjijikkan
Kandungan palsu atau mengelirukan, termasuk teori konspirasi, maklumat salah dan maklumat palsu. Ini termasuk percubaan untuk menghalang integriti pilihan raya atau penyertaan sivik individu atau kumpulan tertentu, seperti mengundi dan dikira dalam bancian. Ini juga termasuk penafian perubahan iklim atau salah nyata konsensus saintifik yang mantap mengenai sebab atau kesan dan penyelesaian untuk perubahan iklim
Memecahbelahkan atau tidak sensitif dari segi politik, budaya atau kaum
Melainkan digabungkan dengan maklumat pendidikan atau kebajikan, kami juga tidak membenarkan kandungan yang mengambil kesempatan daripada peristiwa kontroversi atau tragis atau merujuk kepada keadaan kesihatan atau perubatan yang sensitif.
Tembakau
Kami tidak membenarkan pengiklanan produk tembakau termasuk tetapi tidak terhad kepada:


Rokok
E-rokok
Vape atau kartrij vape
Sentil tembakau
Perlengkapan (iaitu, paip, kertas gulung, vape, kartrij vape dan lain-lain)
Produk nikotin (cth. gula-gula getah atau pelekat nikotin)
Mana-mana jenama berkaitan dengan produk di atas
Kami juga tidak membenarkan pengiklanan hookah, bar hookah, cerut atau batang cerut, penyedut minyak pati atau produk berkaitan.

Amalan perniagaan yang tidak boleh diterima
Kami tidak membenarkan iklan yang mempromosikan produk, perkhidmatan atau model perniagaan berikut:

Lelongan murah atau lelongan yuran pembidaan
Pinjaman hari gaji
Perkhidmatan pengambilan plaintif
Bon jaminan
Semua produk mata wang dan perkhidmatan kripto kecuali yang dibenarkan secara jelas dalam Dasar produk Kewangan dan perkhidmatan kami
Perkhidmatan yang menjanjikan pulangan kewangan yang besar untuk pelaburan atau usaha yang minimum, seperti model pemasaran berbilang aras atau peluang untuk kaya dengan cepat
Sokongan teknikal dalam talian palsu
Produk atau perkhidmatan yang menggunakan kos tersembunyi atau taktik umpan dan tukar (penipuan dalam penjualan)
Syarikat yang menawarkan perkhidmatan kerja rumah atau penulisan esei untuk pelajar (Perkhidmatan tutor adalah OK)
Syarikat yang menjual pengikut media sosial
Perkhidmatan pengebilan pilihan negatif
Produk atau perkhidmatan yang membuat dakwaan yang tidak realistik atau berlebih-lebihan atau kelihatan seperti bersifat ajaib
Iklan yang menunjukkan produk atau perkhidmatan yang berbeza daripada yang ditawarkan dengan cara yang mengelirukan secara sengaja.
Kami harap pengiklan kami jujur dengan pelanggan mereka dan menetapkan jangkaan yang jelas tentang kualiti produk, masa penghantaran, proses pemulangan dan perkhidmatan yang disediakan. Kami berhak untuk menolak pengiklan berdasarkan penilaian pihak ketiga yang lemah atau rekod aduan.

Senjata dan bahan letupan
Kami tidak membenarkan pengiklanan senjata termasuk tetapi tidak terhad kepada:

Pistol, senjata api atau peluru. Ini termasuk peranti antik yang berfungsi, senjata BB, senapang airsoft, senapang paintball dan senjata api palsu yang seakan betul.
Aksesori senjata daripada sebarang jenis.
Pisau yang bertujuan untuk kegunaan kekerasan (seperti pisau flik atau pisau memburu).
Produk yang bertujuan untuk menyebabkan kerosakan atau kecederaan (seperti busur silang, senjata renjat atau penyembur lada).
Bunga api.
Bahan letupan.
Arahan tentang cara membuat senjata atau bunga api atau maklumat tentang cara mencederakan atau membunuh orang.
Garis panduan kandungan yang disekat
Alkohol
Kami membenarkan pengiklanan alkohol, termasuk bir, wain, spirit, likueur dan keahlian alkohol.
 
Dalam semua keadaan, anda bertanggungjawab untuk mematuhi undang-undang persekutuan dan tempatan serta garis panduan kawal selia yang berkenaan, termasuk penyekatan umur apabila perlu.

Iklan alkohol di Pinterest:

Tidak menyasarkan kanak-kanak atau menggambarkan kanak-kanak mengambil minuman beralkohol
Tidak boleh mengaitkan pengambilan alkohol kepada meningkatkan prestasi fizikal, kedudukan sosial atau kejayaan seksual yang lebih baik
Tidak boleh menggalakkan minum secara berlebihan atau membayangkan bahawa minum secara berlebihan adalah berfaedah atau alkohol mempunyai kualiti terapeutik sama ada sebagai perangsang atau relaksan
Tidak boleh menggambarkan orang di bawah pengaruh alkohol atau mengaitkan minum dengan aktiviti yang berisiko (seperti memandu, menjalankan jentera berat), antisosial atau menyalahi undang-undang
Tidak boleh menekankan kandungan alkohol yang tinggi sebagai kualiti yang positif.
Peraduan, cabutan bertuah dan insentif Pinterest
Jika anda mempromosikan pertandingan atau cabutan bertuah, sila galakkan tingkah laku yang jujur, pastikan Pinterest bebas daripada spam dan pastikan anda mematuhi semua undang-undang dan peraturan yang berkaitan. Selain itu, sila:

Jangan meminta peserta untuk menyimpan imej tertentu
Jangan benarkan lebih daripada satu penyertaan bagi setiap peserta jika kaedah penyertaan ialah tindakan yang diambil di Pinterest
Jangan meminta orang membeli produk atau perkhidmatan atau membayar wang untuk mengambil bahagian.
Jangan menggambarkan bahawa Pinterest menaja atau menyokong anda atau promosi tersebut
Pastikan bahawa pertandingan atau cabutan bertuah tersebut dapat diketahui dengan jelas berdasarkan konteks tajuk, perihalan atau imej iklan.
Kami tidak membenarkan apa-apa yang mengarahkan orang untuk mengklik pada butang Pinterest bagi mendapatkan wang, hadiah atau tawaran.

Produk dan perkhidmatan kewangan
Iklan untuk produk dan perkhidmatan kewangan mestilah jelas dan secara jelas mendedahkan semua terma dan syarat yang berkenaan seperti yang dikehendaki oleh undang-undang dan peraturan tempatan untuk mana-mana negara atau wilayah yang disasarkan oleh iklan anda. Iklan untuk pinjaman pengguna, contohnya, perlu mendedahkan perkara seperti APR, tempoh pembayaran balik, yuran dan kos, denda dan maklumat tentang institusi pemberi pinjaman.

Kami melarang iklan untuk jenis produk kewangan tertentu, seperti produk dan perkhidmatan mata wang kripto dan pinjaman hari gaji, seperti yang diterangkan dalam amalan perniagaan yang tidak boleh diterima. Walau bagaimanapun, pengiklan boleh mengiklankan perkhidmatan/produk berikut tertakluk pada sekatan yang dinyatakan:

Pertukaran mata wang kripto berpusat dan aset digital yang didaftarkan dengan betul dan/atau dilesenkan dan patuh sebagaimana dikehendaki di sisi undang-undang dalam semua bidang kuasa yang berkenaan.
Perkhidmatan dan produk penyimpanan serta dompet mata wang kripto yang dihoskan dan dihoskan sendiri yang didaftarkan dengan betul dan/atau dilesenkan dan patuh sebagaimana dikehendaki di sisi undang-undang dalam semua bidang kuasa yang berkenaan.
Iklan untuk produk atau perkhidmatan yang dibenarkan tidak boleh menjanjikan pulangan kewangan, meramalkan nilai atau harga mata wang kripto, atau menggunakan "puffery" yang berlebihan untuk meyakinkan orang ramai agar membeli atau menggunakan sesuatu produk atau perkhidmatan. 
Iklan untuk produk atau perkhidmatan yang dibenarkan boleh menawarkan insentif kewangan minimum yang munasabah (cth. dapatkan $25 dalam bentuk bitcoin apabila anda mendaftar!)
Pengiklan mesti diluluskan terlebih dahulu oleh Pinterest.
Produk dan perkhidmatan perjudian
Kami tidak membenarkan pengiklanan:

Apa-apa jenis loteri
Aplikasi permainan perjudian
Laman web perjudian
Kami juga tidak membenarkan pengiklanan untuk sukan fantasi atau permainan berasaskan hadiah dalam talian yang lain yang memerlukan pembayaran untuk penyertaan.

Iklan untuk kasino sebenar yang tidak menjurus kepada perjudian dalam talian, loteri atau permainan kemahiran adalah OK kecuali jika dilarang dalam garis panduan khusus negara kami. 
 

Produk dan perkhidmatan penjagaan kesihatan
Kami tidak membenarkan pengiklanan:

Pengilang farmaseutikal (berjenama atau tidak berjenama)
Ubat preskripsi untuk manusia atau haiwan peliharaan
Farmasi dalam talian
Peranti perubatan kelas III
Pengambilan percubaan klinikal
Ujian paterniti
Ujian genetik terus kepada pengguna, kecuali ujian untuk tujuan salasilah
Perkhidmatan Ibu Tumpang
Dakwaan tentang pencegahan atau penyembuhan penyakit
Produk atau nasihat yang kami syak sebagai mungkin tidak selamat, tidak boleh dipercayai atau mudah disalahgunakan
Prosedur perubatan yang invasif
Penjualan atau pembelian bahagian badan manusia, organ, tisu atau cecair
Kami membenarkan pengiklanan:

Cermin mata dan kanta lekap
Peranti perubatan Kelas I dan II kecuali yang dilarang dalam garis panduan khusus negara kami
Ubat tanpa preskripsi (OTC) kecuali jika dilarang dalam garis panduan khusus negara kami 
Produk kontraseptif OTC yang tidak menumpukan pada keseronokan atau prestasi seksual kecuali apabila dilarang dalam garis panduan khusus negara kami
Produk dan perkhidmatan penurunan berat badan
Kami ingin Pinterest menjadi tempat yang positif dan memberi inspirasi kepada semua orang, jadi kami melarang iklan penurunan berat badan dan iklan yang menyindir bentuk badan. Kami tidak membenarkan:

Sebarang bahasa atau imejan penurunan berat badan

Sebarang testimoni tentang penurunan berat badan atau produk penurunan berat badan 

Sebarang bahasa atau imej yang menganggap bentuk badan tertentu sebagai ideal atau merendahkan bentuk badan tertentu

Rujukan kepada Indeks Jisim Tubuh (BMI) atau indeks yang serupa 

Pil, makanan tambahan atau produk lain yang menurunkan berat badan atau menahan selera makan

Sebarang produk yang mendakwa penurunan berat badan melalui sesuatu yang dipakai atau disapu pada kulit

Imej sebelum dan selepas penurunan berat badan

Prosedur penurunan berat badan seperti penyedutan lemak atau pembakaran lemak

Sindiran kepada bentuk badan seperti imej atau bahasa yang mengejek atau menimbulkan kesangsian terhadap jenis atau penampilan badan tertentu atau yang menarik perhatian negatif pada bahagian tubuh badan

Dakwaan tentang hasil kosmetik yang tidak realistik

Iklan yang mempromosikan gaya hidup dan tabiat yang sihat atau perkhidmatan dan produk kecergasan dibenarkan selagi iklan tersebut tidak menumpukan pada penurunan berat badan.

Garis panduan khusus negara
Kami mempunyai garis panduan khusus negara yang harus anda patuhi apabila menyasarkan kawasan tertentu di dunia. Apabila menyasarkan kawasan tertentu, sila beri perhatian kepada bahasa tempatan dan perkaitan budaya bagi khalayak anda. Kami mengesyorkan agar iklan anda dibuat dalam bahasa tempatan di kawasan itu.

Argentina
Jika iklan anda dipaparkan di Argentina, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar
Austria
Jika iklan anda dipaparkan di Austria, kami tidak membenarkan: 

Ubat tanpa preskripsi (OTC)
Belgium
Jika iklan anda dipaparkan di Belgium, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar
Brazil
Jika iklan anda dipaparkan di Brazil, kami tidak membenarkan:

Rumusan bayi
Kasino sebenar
Denmark
Jika iklan anda dipaparkan di Denmark, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar

Rumusan bayi

Ubat tanpa preskripsi (OTC)

Peranti perubatan

Farmasi sebenar

Perancis
Jika iklan anda dipaparkan di Perancis, kami tidak membenarkan:

Rumusan bayi
Farmasi
Jerman
Jika iklan anda dipaparkan di Jerman, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar
Itali
Jika iklan anda dipaparkan di Itali, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar
Peranti perubatan
Ubat tanpa preskripsi (OTC)
Mexico
Jika iklan anda dipaparkan di Mexico, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar
Belanda
Jika iklan anda dipaparkan di Belanda, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar

Ubat tanpa preskripsi (OTC)

Peranti perubatan

Rumusan bayi

Poland, Malta, Luxembourg, Cyprus, Hungary, Slovakia, Romania, Greece, Republik Czech
Jika iklan anda dipaparkan di Poland, Malta, Luxembourg, Cyprus, Hungary, Slovakia, Romania, Greece, Republik Czech, kami tidak membenarkan:

Alkohol
Kasino sebenar
Rumusan bayi
Ubat tanpa preskripsi (OTC)
Peranti perubatan
Farmasi sebenar
Portugal
Jika iklan anda dipaparkan di Portugal, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar
Ubat tanpa preskripsi (OTC)
Sepanyol
Jika iklan anda dipaparkan di Sepanyol, kami tidak membenarkan: 

Kasino sebenar
Ubat tanpa preskripsi (OTC)
Rumusan bayi
Switzerland
Jika iklan anda dipaparkan di Switzerland, kami tidak membenarkan:

Rumusan bayi
Ubat tanpa preskripsi (OTC)
Sweden, Norway, Finland
Jika iklan anda dipaparkan di Sweden, Norway atau Finland, kami tidak membenarkan:

Alkohol

Kasino sebenar

Rumusan bayi

Ubat tanpa preskripsi (OTC)

Peranti perubatan

Farmasi sebenar

Sekatan Perdagangan
Anda tidak boleh menggunakan produk iklan Pinterest jika produk tersebut akan dilarang oleh sekatan AS. Perkhidmatan iklan kami pada masa ini tidak tersedia di:

Crimea
Cuba
Iran
Korea Utara
Syria
Perlu diingat...
Anda perlu memastikan iklan anda mematuhi garis panduan pengiklanan standard kami dan mana-mana garis panduan khusus negara. Anda perlu mematuhi semua undang-undang, peraturan dan kod industri tempatan yang berkenaan, dan mendapatkan permit atau kebenaran yang diperlukan bagi mana-mana kawasan yang iklan anda akan dipaparkan. Anda juga mesti mematuhi garis panduan komuniti kami, terma dan garis panduan pengiklanan di atas, termasuk garis panduan penyasaran kami. Garis panduan pengiklanan ini digunakan pada semua bahagian kandungan anda yang dipromosikan, termasuk imej, perihalan dan destinasi—dan garis panduan ini juga digunakan pada ciri penyasaran seperti penyasaran kata kunci dan khalayak.

Kami berhak untuk menolak atau mengalih keluar sebarang iklan yang menjejaskan hubungan kami dengan orang di Pinterest atau yang melanggar kepentingan kami. Kami juga boleh mengalih keluar iklan, kategori iklan atau pengiklan yang menerima banyak maklum balas negatif daripada orang di Pinterest. Peraturan ini boleh berubah pada bila-bila masa.

Skip Footer Menu
Pinterest
Select language
Bahasa Malaysia
Perihal kami
Apakah Pinterest
Halaman Pinterest Kami
Blog kejuruteraan
Garis panduan jenama
Kerjaya
Pusat Bantuan
Makmal Pinterest
Dasar kami
Hak cipta & tanda dagangan
Iklan yang diperibadikan
Syarat Perkhidmatan
Privasi & kuki
Lebih lanjut
Untuk perniagaan
Untuk pembangun
Untuk media
Untuk pelabur
End of Footer
© Pinterest 2022Langkau ke kandungan utama
Laman depan Dasar

Open menu
Garis panduan pengiklanan
Pengenalan
Anda boleh menggunakan daftar kandungan ini untuk menavigasi garis panduan pengiklanan kami dan mencari perkara yang anda perlukan. Klik pada pautan untuk bahagian tertentu dan anda akan terus ke bahagian tersebut.

Pengenalan
Misi kami
Bersikap jujur dengan pengguna anda
Hormati sasaran anda
Berhati-hati dengan penggunaan sebarang data
Peka dengan editorial anda
Bertanggungjawab dengan kandungan anda
Garis panduan kandungan yang dilarang
Kandungan dewasa dan kebogelan
Umpan klik
Dadah dan perlengkapan
Spesies terancam dan haiwan hidup
Produk dan perkhidmatan haram
Barangan palsu
Kempen politik
Kandungan sensitif
Tembakau
Amalan perniagaan yang tidak boleh diterima
Senjata dan bahan letupan
Garis panduan kandungan yang disekat
Alkohol
Peraduan, cabutan bertuah dan insentif Pinterest
Produk dan perkhidmatan kewangan
Produk dan perkhidmatan perjudian
Produk dan perkhidmatan penjagaan kesihatan
Produk dan perkhidmatan penurunan berat badan
Garis panduan khusus negara
Perlu diingat...
Misi kami
Misi kami di Pinterest adalah untuk membawakan inspirasi kepada semua orang dalam membentuk kehidupan yang mereka inginkan. Kami percaya kandungan yang dipromosikan boleh memainkan peranan yang besar dalam membantu orang mencapai matlamat tersebut dan itulah sebabnya kami mahu iklan menjadi sebahagian daripada perkara terbaik yang anda lihat di Pinterest. Jika anda mengikut garis panduan ini, maka anda sudah bersedia untuk mempromosikan kandungan yang hebat di Pinterest.

Bersikap jujur dengan pengguna anda
Ketulenan bermaksud bercakap benar dan jujur tentang produk atau perkhidmatan yang anda promosikan. Ini juga bermakna bersikap telus dengan orang tentang perkara yang mereka harus jangkakan apabila mereka berinteraksi dengan produk atau perkhidmatan anda.

Jujur tentang hubungan anda dengan Pinterest
Iklan anda hendaklah mematuhi garis panduan jenama kami dan tidak seharusnya menyarankan yang Pinterest menaja promosi anda atau bergabung secara rasmi. Pada dasarnya, reka bentuk anda perlu kelihatan seperti datang daripada perniagaan anda, bukan daripada Pinterest. Anda boleh menggunakan perkataan "Pinterest," tetapi bukan tanda perkataan kami.

Dedahkan amalan pengebilan anda
Jika anda mengenakan bayaran kepada pengguna secara berulang, bersikap telus dengan mereka dan dedahkan syarat pembayaran.

Hormati hak orang lain
Iklan anda tidak boleh melanggar atau mencabuli hak mana-mana pihak ketiga, termasuk hak cipta, tanda dagangan atau hak privasi.

Hormati sasaran anda
Pastikan penyasaran anda adalah berkaitan dan mengikuti semua garis panduan di bawah.

Jangan sasarkan kategori sensitif
Penyasaran terhadap khalayak tertentu boleh menjadi tidak sesuai dan menyakitkan hati. Anda tidak sepatutnya menyasarkan orang dengan cara yang membayangkan bahawa anda mengetahui maklumat sensitif tentang mereka. Anda tidak boleh menyasarkan sebarang khalayak berdasarkan:

Keadaan kesihatan atau perubatan yang sensitif
Bangsa, warna atau asal etnik
Kesusahan peribadi, termasuk kesulitan dari segi kewangan, fizikal dan emosi
Kepercayaan atau perkaitan dengan agama atau falsafah
Tingkah laku seksual, orientasi seksual, atau identiti jantina
Perbuatan jenayah yang didakwa atau yang sebenar
Keahlian atau hubungan kesatuan sekerja
Hubungan politik
Selain itu, anda tidak boleh menyasarkan iklan kepada pengguna Pinterest di bawah umur 18 tahun
Sila ambil perhatian bahawa penyasaran proksi untuk kategori sensitif di atas juga tidak dibenarkan.

Kumpulan yang dilindungi
Sesetengah kategori iklan mempunyai sekatan penyasaran tambahan. Sebagai tambahan kepada garis panduan penyasaran sensitif, iklan dalam kategori berikut tidak boleh menggunakan pilihan penyasaran serupa, umur, jantina atau poskod atau mengecualikan kumpulan yang Dilindungi:

Kredit: Iklan yang mempromosikan produk kredit seperti kad kredit, gadai janji dan pinjaman.
Pekerjaan: Iklan yang mempromosikan peluang pekerjaan, termasuk pekerjaan sepenuh masa, pekerjaan sambilan dan pekerjaan yang bekerja dari rumah.
Perumahan: Iklan yang mempromosikan pembelian, penjualan atau penyewaan tanah atau rumah.
Perlu diingat bahawa umur, jantina dan status keluarga adalah dilindungi, sebagai tambahan kepada kumpulan tertentu yang mana Pinterest melarang penyasaran secara umum. Iklan dalam kategori ini yang menggunakan kriteria penyasaran yang dilarang tidak akan dibenarkan untuk disiarkan. Iklan dalam kategori ini yang menyasarkan kata kunci dan/atau minat yang dilarang dan juga yang tidak dilarang mungkin diluluskan tetapi tidak akan disiarkan mengikut mana-mana kriteria penyasaran yang dilarang.

Berhati-hati dengan penggunaan sebarang data
Apabila menggunakan data untuk menyasarkan atau mengukur iklan di Pinterest, anda mesti mematuhi Terma Data Iklan kami. Ini diguna pakai untuk ciri seperti tag, khalayak dan kempen pemasangan aplikasi kami.

Ikut semua ukuran dan peraturan penyasaran khalayak
Di mana-mana sahaja anda mengumpulkan data yang digunakan dengan perkhidmatan iklan Pinterest, anda perlu mendedahkan dan mendapatkan persetujuan yang diperlukan secara sah daripada setiap individu untuk pengumpulan, perkongsian dan penggunaan data tersebut.

Jika anda menggunakan tag Pinterest atau menghantar aktiviti aplikasi mudah alih kepada kami, anda perlu memberitahu pelawat laman web dan aplikasi anda bahawa maklumat mereka akan dikongsi dengan pihak ketiga untuk tujuan pengiklanan tingkah laku dalam talian dan mereka boleh memilih untuk menarik diri daripada pengiklanan tingkah laku dalam talian melalui tetapan pemperibadian Pinterest mereka, laman web AdChoices optout.aboutads.info (jika anda menggunakan tag Pinterest) atau tetapan pengecam iklan mudah alih mereka (jika anda berkongsi data aktiviti aplikasi dengan kami).

Jangan berikan kepada kami maklumat yang berkaitan dengan kategori yang sensitif—seperti keadaan perubatan atau asal etnik—atau maklumat yang dikumpulkan daripada laman atau aplikasi yang menumpukan kepada kanak-kanak atau daripada sesiapa sahaja yang berusia di bawah 13 tahun atau cukup umur yang sah di sisi undang-undang di negara anda (jika lebih tinggi). Hanya berikan kepada kami pengecam pengguna (seperti ID Iklan Mudah Alih atau e-mel yang dicincang) dalam medan yang ditetapkan dan mengikut dokumentasi kami.

Jangan hantar senarai pelanggan Pinterest berdasarkan aktiviti pengguna daripada aplikasi atau laman web pada peranti iOS. Jangan hantar maklumat Pinterest tentang mana-mana individu yang telah melaksanakan pilihan untuk menarik diri daripada membenarkan data seumpama itu digunakan bagi tujuan pengiklanan yang disasarkan.

Hormati data dan privasi komuniti kita
Anda tidak boleh:

Gunakan data yang anda kumpul atau terima melalui perkhidmatan iklan Pinterest untuk sebarang tujuan (termasuk penyasaran khalayak atau pemprofilan pengguna) selain untuk memahami kempen Pinterest anda dan hanya secara tanpa nama
Kongsi data daripada perkhidmatan iklan Pinterest dengan pihak ketiga, termasuk perkhidmatan pengiklanan yang lain
Gabungkan data daripada perkhidmatan iklan Pinterest dengan maklumat peribadi yang boleh dikenal pasti (seperti alamat e-mel) atau maklumat yang mengenal pasti pengguna, pelayar atau peranti (seperti kuki atau pengecam iklan mudah alih)
Jika anda menerima sebarang data daripada Pinterest yang dikaitkan dengan pengecam unik (cth. data pelaporan kempen yang dikaitkan dengan ID peranti mudah alih), maka anda tidak boleh menggunakan data tersebut untuk memasarkan produk atau perkhidmatan atau untuk sebarang tujuan selain mengukur kempen Pinterest dan anda mesti memadamkan data itu tidak lebih daripada 6 bulan selepas diterima.

Peka dengan editorial anda
Untuk memastikan iklan memberi inspirasi dan boleh diambil tindakan, kami menetapkan piawaian yang tinggi bagi kualiti editorial iklan di Pinterest. Untuk mendapatkan petua, lihat amalan terbaik kreatif kami dan papan daripada The Studio.

Imej yang diedit secara profesional dan kemas
Iklan perlu mematuhi tahap yang tertinggi bagi kualiti editorial. Kami tidak membenarkan iklan yang mengandungi:

Imej kabur atau berbintik (cuba sekurang-kurangnya 600x900 piksel)
Imej dengan teks yang terlalu kecil atau kabur untuk dibaca
Imej dengan orientasi yang salah (terbalik atau mengiring)
Imej yang diedit atau dipangkas dengan teruk 
Imej yang terlalu padat dengan teks bertindih atau mempunyai terlalu banyak gaya fon dan warna (cuba gunakan tidak lebih daripada 4 bingkai dan 2 gaya fon atau warna)
Imej dengan fungsi tiruan seperti butang main atau muat turun, ikon pemberitahuan, bar carian atau unsur yang meniru ciri Pinterest (seperti butang Simpan atau Beli kami)
Elemen yang meniru ciri Pinterest (seperti butang atau elipsis kami)
Tatabahasa yang tidak betul, ejaan yang salah atau huruf besar dan simbol yang berlebihan
Kandungan dijana pengguna yang berkualiti rendah seperti swafoto dan tangkap layar
Iklan dengan kesan kilat atau strob
Halaman pendaratan yang berkualiti
Kami mengambil berat tentang pengalaman iklan dari awal hingga akhir—termasuk URL yang dipautkan oleh iklan anda. Kami ingin memastikan pengguna menemui perkara yang mereka cari apabila mereka mengklik. Kami tidak membenarkan halaman pendaratan yang:

Memerlukan orang mengambil tindakan (seperti mendaftar) sebelum mereka dapat melihat kandungan tertentu melainkan iklan anda telah menyatakan dengan jelas bahawa perkara itu diperlukan
Mempunyai iklan timbul atau memulakan muat turun secara automatik pada peranti seseorang
Memaksa orang untuk melawat halaman lain
Sebahagian besarnya mengandungi kandungan iklan (laman yang dibuat untuk iklan)
Membawa kepada pengalaman yang tidak konsisten
Cipta pengalaman yang tekal
Iklan anda hendaklah menggambarkan diri anda dan perkara yang anda promosikan, jadi pastikan imej, perihalan dan halaman pendaratan iklan anda adalah konsisten. Iklan anda tidak boleh mencadangkan atau membayangkan bahawa sesuatu produk boleh didapati di halaman pendaratan anda jika anda sebenarnya tidak menawarkan produk tersebut.

Bertanggungjawab dengan kandungan anda
Kami tidak membenarkan kategori iklan tertentu dan menyekat yang lain. Seperti biasa, anda bertanggungjawab ke atas kandungan yang anda promosikan di Pinterest, serta keselamatan dan kebolehpercayaan produk dan perkhidmatan yang anda tawarkan.

Garis panduan kandungan yang dilarang
Kandungan dewasa dan kebogelan
Kami tidak membenarkan pengiklanan:

Mainan seks
Produk dalam bentuk bahagian tubuh badan tertentu (kemaluan, punggung atau buah dada wanita)
Video, penerbitan dan rancangan siaran langsung yang bersifat dewasa atau pornografi
Produk peningkatan seksual
Perkhidmatan yang menyediakan seks bebas, pencarian jodoh atau pengiring antarabangsa
Aktiviti seksual tersirat (berpakaian atau tidak berpakaian)
Menjadikan seseorang sebagai objek secara seksual untuk menjual produk atau perkhidmatan
Kami juga tidak membenarkan:

Kebogelan atau kebogelan tersirat (seperti imej dan ilustrasi yang dikaburkan)
Aktiviti seksual tersirat (berpakaian atau tidak berpakaian)
Apa-apa tumpuan pada bahagian badan yang tertentu (kemaluan, bulu ari-ari, punggung lelaki atau perempuan dan buah dada wanita.)
Anda boleh mengiklankan pakaian yang dimodelkan seperti pakaian mandi dan pakaian dalam, asalkan produk tersebut tidak bertemakan orang dewasa atau bersifat seksual secara terang-terangan. Walau bagaimanapun, kami tidak membenarkan sebarang imej yang menampilkan kanak-kanak memakai pakaian dalam dan kami tidak membenarkan imej yang menampilkan kanak-kanak memakai pakaian renang kecuali jika disertai oleh orang dewasa dalam imej tersebut.

Umpan klik
Kami mahukan iklan yang cantik dan berguna. Kita tidak mahu iklan yang menekan atau menipu pengguna dengan kandungan yang mengumpan. Kita tidak membenarkan taktik umpan klik sensasi yang mengeksploitasi rasa ingin tahu pengguna dengan:

Mempermainkan ketakutan orang
Mengkritik kelemahan
Menggunakan bahasa atau imej pencemas
Sengaja menahan maklumat
Dadah dan perlengkapan
Kami tidak membenarkan pengiklanan:

Penjualan atau penggunaan dadah haram atau rekreasi
Bahan maklumat mengenai penggunaan atau pengesahan ubat haram atau rekreasi
Iklan yang mengandungi imejan dadah haram atau rekreasi
Aksesori yang berkaitan dengan penggunaan dadah termasuk perlengkapan untuk menggunakan, menyimpan atau menggunakan dadah haram atau rekreasi
Produk yang mengandungi CBD atau campuran yang serupa
Kami akan membenarkan iklan untuk produk minyak biji hem topikal yang mengandungi jumlah THC yang boleh diabaikan dan tanpa CBD dan tidak membuat dakwaan terapi atau perubatan.
Spesies terancam dan haiwan hidup
Kami tidak membenarkan pengiklanan haiwan hidup atau produk yang direka untuk memudaratkan haiwan secara fizikal atas dasar latihan. Kami juga tidak membenarkan produk yang diperbuat daripada cangkerang kura-kura, gading, karang, kulit buaya, tenggiling serta bulu harimau, beruang kutub atau memerang laut dan hidupan liar terancam yang lain. Ini termasuk produk ubat-ubatan yang diperbuat daripada badak sumbu, harimau atau beruang hitam Asia. Untuk melihat senarai penuh produk hidupan liar yang dilarang, sila lawati rakan kami,Tabung Hidupan Liar Sedunia.

Produk dan perkhidmatan haram
Kami tidak membenarkan pengiklanan bagi apa-apa yang memudahkan atau mempromosikan produk, perkhidmatan atau aktiviti haram, termasuk produk yang menyediakan arahan atau peralatan untuk mengakses atau merosakkan perisian, pelayan, telefon bimbit atau laman web secara haram dan pautan kepada perisian yang menyebabkan pengalaman pengguna yang berniat jahat atau penstriman atau memuat turun bahan berhak cipta secara haram. Kami juga tidak membenarkan penjualan atau permintaan ID, pasport atau dokumen rasmi palsu yang lain.

Barangan palsu
Kami tidak membenarkan pengiklanan:

Produk tiruan
Replika jenama
Barangan yang telah salah diiklankan sebagai jenama tulen
Kempen politik
Kami tidak membenarkan pengiklanan untuk:

Pemilihan atau kekalahan calon politik yang bertanding untuk jawatan awam, termasuk pengumpulan dana untuk calon atau parti politik
Parti politik atau jawatankuasa tindakan
Isu-isu politik dengan niat untuk mempengaruhi pilihan raya
Perundangan, termasuk inisiatif referendum atau undi
Barangan yang berkaitan dengan calon politik, parti politik atau pilihan raya
Kandungan sensitif
Kami ingin Pinterest menjadi tempat yang mesra, positif, dan memberi inspirasi, jadi kami tidak membenarkan iklan yang memecahbelahkan atau mengganggu. Kami tidak membenarkan bahasa atau imejan yang:

Menyakitkan hati atau menghina (ditapis atau tidak) 
Terlalu ganas atau mengerikan 
Kesat atau menjijikkan
Kandungan palsu atau mengelirukan, termasuk teori konspirasi, maklumat salah dan maklumat palsu. Ini termasuk percubaan untuk menghalang integriti pilihan raya atau penyertaan sivik individu atau kumpulan tertentu, seperti mengundi dan dikira dalam bancian. Ini juga termasuk penafian perubahan iklim atau salah nyata konsensus saintifik yang mantap mengenai sebab atau kesan dan penyelesaian untuk perubahan iklim
Memecahbelahkan atau tidak sensitif dari segi politik, budaya atau kaum
Melainkan digabungkan dengan maklumat pendidikan atau kebajikan, kami juga tidak membenarkan kandungan yang mengambil kesempatan daripada peristiwa kontroversi atau tragis atau merujuk kepada keadaan kesihatan atau perubatan yang sensitif.
Tembakau
Kami tidak membenarkan pengiklanan produk tembakau termasuk tetapi tidak terhad kepada:

Rokok
E-rokok
Vape atau kartrij vape
Sentil tembakau
Perlengkapan (iaitu, paip, kertas gulung, vape, kartrij vape dan lain-lain)
Produk nikotin (cth. gula-gula getah atau pelekat nikotin)
Mana-mana jenama berkaitan dengan produk di atas
Kami juga tidak membenarkan pengiklanan hookah, bar hookah, cerut atau batang cerut, penyedut minyak pati atau produk berkaitan.

Amalan perniagaan yang tidak boleh diterima
Kami tidak membenarkan iklan yang mempromosikan produk, perkhidmatan atau model perniagaan berikut:

Lelongan murah atau lelongan yuran pembidaan
Pinjaman hari gaji
Perkhidmatan pengambilan plaintif
Bon jaminan
Semua produk mata wang dan perkhidmatan kripto kecuali yang dibenarkan secara jelas dalam Dasar produk Kewangan dan perkhidmatan kami
Perkhidmatan yang menjanjikan pulangan kewangan yang besar untuk pelaburan atau usaha yang minimum, seperti model pemasaran berbilang aras atau peluang untuk kaya dengan cepat
Sokongan teknikal dalam talian palsu
Produk atau perkhidmatan yang menggunakan kos tersembunyi atau taktik umpan dan tukar (penipuan dalam penjualan)
Syarikat yang menawarkan perkhidmatan kerja rumah atau penulisan esei untuk pelajar (Perkhidmatan tutor adalah OK)
Syarikat yang menjual pengikut media sosial
Perkhidmatan pengebilan pilihan negatif
Produk atau perkhidmatan yang membuat dakwaan yang tidak realistik atau berlebih-lebihan atau kelihatan seperti bersifat ajaib
Iklan yang menunjukkan produk atau perkhidmatan yang berbeza daripada yang ditawarkan dengan cara yang mengelirukan secara sengaja.
Kami harap pengiklan kami jujur dengan pelanggan mereka dan menetapkan jangkaan yang jelas tentang kualiti produk, masa penghantaran, proses pemulangan dan perkhidmatan yang disediakan. Kami berhak untuk menolak pengiklan berdasarkan penilaian pihak ketiga yang lemah atau rekod aduan.

Senjata dan bahan letupan
Kami tidak membenarkan pengiklanan senjata termasuk tetapi tidak terhad kepada:

Pistol, senjata api atau peluru. Ini termasuk peranti antik yang berfungsi, senjata BB, senapang airsoft, senapang paintball dan senjata api palsu yang seakan betul.
Aksesori senjata daripada sebarang jenis.
Pisau yang bertujuan untuk kegunaan kekerasan (seperti pisau flik atau pisau memburu).
Produk yang bertujuan untuk menyebabkan kerosakan atau kecederaan (seperti busur silang, senjata renjat atau penyembur lada).
Bunga api.
Bahan letupan.
Arahan tentang cara membuat senjata atau bunga api atau maklumat tentang cara mencederakan atau membunuh orang.
Garis panduan kandungan yang disekat
Alkohol
Kami membenarkan pengiklanan alkohol, termasuk bir, wain, spirit, likueur dan keahlian alkohol.
 
Dalam semua keadaan, anda bertanggungjawab untuk mematuhi undang-undang persekutuan dan tempatan serta garis panduan kawal selia yang berkenaan, termasuk penyekatan umur apabila perlu.

Iklan alkohol di Pinterest:

Tidak menyasarkan kanak-kanak atau menggambarkan kanak-kanak mengambil minuman beralkohol
Tidak boleh mengaitkan pengambilan alkohol kepada meningkatkan prestasi fizikal, kedudukan sosial atau kejayaan seksual yang lebih baik
Tidak boleh menggalakkan minum secara berlebihan atau membayangkan bahawa minum secara berlebihan adalah berfaedah atau alkohol mempunyai kualiti terapeutik sama ada sebagai perangsang atau relaksan
Tidak boleh menggambarkan orang di bawah pengaruh alkohol atau mengaitkan minum dengan aktiviti yang berisiko (seperti memandu, menjalankan jentera berat), antisosial atau menyalahi undang-undang
Tidak boleh menekankan kandungan alkohol yang tinggi sebagai kualiti yang positif.
Peraduan, cabutan bertuah dan insentif Pinterest
Jika anda mempromosikan pertandingan atau cabutan bertuah, sila galakkan tingkah laku yang jujur, pastikan Pinterest bebas daripada spam dan pastikan anda mematuhi semua undang-undang dan peraturan yang berkaitan. Selain itu, sila:

Jangan meminta peserta untuk menyimpan imej tertentu
Jangan benarkan lebih daripada satu penyertaan bagi setiap peserta jika kaedah penyertaan ialah tindakan yang diambil di Pinterest
Jangan meminta orang membeli produk atau perkhidmatan atau membayar wang untuk mengambil bahagian.
Jangan menggambarkan bahawa Pinterest menaja atau menyokong anda atau promosi tersebut
Pastikan bahawa pertandingan atau cabutan bertuah tersebut dapat diketahui dengan jelas berdasarkan konteks tajuk, perihalan atau imej iklan.
Kami tidak membenarkan apa-apa yang mengarahkan orang untuk mengklik pada butang Pinterest bagi mendapatkan wang, hadiah atau tawaran.

Produk dan perkhidmatan kewangan
Iklan untuk produk dan perkhidmatan kewangan mestilah jelas dan secara jelas mendedahkan semua terma dan syarat yang berkenaan seperti yang dikehendaki oleh undang-undang dan peraturan tempatan untuk mana-mana negara atau wilayah yang disasarkan oleh iklan anda. Iklan untuk pinjaman pengguna, contohnya, perlu mendedahkan perkara seperti APR, tempoh pembayaran balik, yuran dan kos, denda dan maklumat tentang institusi pemberi pinjaman.

Kami melarang iklan untuk jenis produk kewangan tertentu, seperti produk dan perkhidmatan mata wang kripto dan pinjaman hari gaji, seperti yang diterangkan dalam amalan perniagaan yang tidak boleh diterima. Walau bagaimanapun, pengiklan boleh mengiklankan perkhidmatan/produk berikut tertakluk pada sekatan yang dinyatakan:

Pertukaran mata wang kripto berpusat dan aset digital yang didaftarkan dengan betul dan/atau dilesenkan dan patuh sebagaimana dikehendaki di sisi undang-undang dalam semua bidang kuasa yang berkenaan.
Perkhidmatan dan produk penyimpanan serta dompet mata wang kripto yang dihoskan dan dihoskan sendiri yang didaftarkan dengan betul dan/atau dilesenkan dan patuh sebagaimana dikehendaki di sisi undang-undang dalam semua bidang kuasa yang berkenaan.
Iklan untuk produk atau perkhidmatan yang dibenarkan tidak boleh menjanjikan pulangan kewangan, meramalkan nilai atau harga mata wang kripto, atau menggunakan "puffery" yang berlebihan untuk meyakinkan orang ramai agar membeli atau menggunakan sesuatu produk atau perkhidmatan. 
Iklan untuk produk atau perkhidmatan yang dibenarkan boleh menawarkan insentif kewangan minimum yang munasabah (cth. dapatkan $25 dalam bentuk bitcoin apabila anda mendaftar!)
Pengiklan mesti diluluskan terlebih dahulu oleh Pinterest.
Produk dan perkhidmatan perjudian
Kami tidak membenarkan pengiklanan:

Apa-apa jenis loteri
Aplikasi permainan perjudian
Laman web perjudian
Kami juga tidak membenarkan pengiklanan untuk sukan fantasi atau permainan berasaskan hadiah dalam talian yang lain yang memerlukan pembayaran untuk penyertaan.

Iklan untuk kasino sebenar yang tidak menjurus kepada perjudian dalam talian, loteri atau permainan kemahiran adalah OK kecuali jika dilarang dalam garis panduan khusus negara kami. 
 

Produk dan perkhidmatan penjagaan kesihatan
Kami tidak membenarkan pengiklanan:

Pengilang farmaseutikal (berjenama atau tidak berjenama)
Ubat preskripsi untuk manusia atau haiwan peliharaan
Farmasi dalam talian
Peranti perubatan kelas III
Pengambilan percubaan klinikal
Ujian paterniti
Ujian genetik terus kepada pengguna, kecuali ujian untuk tujuan salasilah
Perkhidmatan Ibu Tumpang
Dakwaan tentang pencegahan atau penyembuhan penyakit
Produk atau nasihat yang kami syak sebagai mungkin tidak selamat, tidak boleh dipercayai atau mudah disalahgunakan
Prosedur perubatan yang invasif
Penjualan atau pembelian bahagian badan manusia, organ, tisu atau cecair
Kami membenarkan pengiklanan:

Cermin mata dan kanta lekap
Peranti perubatan Kelas I dan II kecuali yang dilarang dalam garis panduan khusus negara kami
Ubat tanpa preskripsi (OTC) kecuali jika dilarang dalam garis panduan khusus negara kami 
Produk kontraseptif OTC yang tidak menumpukan pada keseronokan atau prestasi seksual kecuali apabila dilarang dalam garis panduan khusus negara kami
Produk dan perkhidmatan penurunan berat badan
Kami ingin Pinterest menjadi tempat yang positif dan memberi inspirasi kepada semua orang, jadi kami melarang iklan penurunan berat badan dan iklan yang menyindir bentuk badan. Kami tidak membenarkan:

Sebarang bahasa atau imejan penurunan berat badan

Sebarang testimoni tentang penurunan berat badan atau produk penurunan berat badan 

Sebarang bahasa atau imej yang menganggap bentuk badan tertentu sebagai ideal atau merendahkan bentuk badan tertentu

Rujukan kepada Indeks Jisim Tubuh (BMI) atau indeks yang serupa 

Pil, makanan tambahan atau produk lain yang menurunkan berat badan atau menahan selera makan

Sebarang produk yang mendakwa penurunan berat badan melalui sesuatu yang dipakai atau disapu pada kulit

Imej sebelum dan selepas penurunan berat badan

Prosedur penurunan berat badan seperti penyedutan lemak atau pembakaran lemak

Sindiran kepada bentuk badan seperti imej atau bahasa yang mengejek atau menimbulkan kesangsian terhadap jenis atau penampilan badan tertentu atau yang menarik perhatian negatif pada bahagian tubuh badan

Dakwaan tentang hasil kosmetik yang tidak realistik

Iklan yang mempromosikan gaya hidup dan tabiat yang sihat atau perkhidmatan dan produk kecergasan dibenarkan selagi iklan tersebut tidak menumpukan pada penurunan berat badan.

Garis panduan khusus negara
Kami mempunyai garis panduan khusus negara yang harus anda patuhi apabila menyasarkan kawasan tertentu di dunia. Apabila menyasarkan kawasan tertentu, sila beri perhatian kepada bahasa tempatan dan perkaitan budaya bagi khalayak anda. Kami mengesyorkan agar iklan anda dibuat dalam bahasa tempatan di kawasan itu.

Argentina
Jika iklan anda dipaparkan di Argentina, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar
Austria
Jika iklan anda dipaparkan di Austria, kami tidak membenarkan: 

Ubat tanpa preskripsi (OTC)
Belgium
Jika iklan anda dipaparkan di Belgium, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar
Brazil
Jika iklan anda dipaparkan di Brazil, kami tidak membenarkan:

Rumusan bayi
Kasino sebenar
Denmark
Jika iklan anda dipaparkan di Denmark, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar

Rumusan bayi

Ubat tanpa preskripsi (OTC)

Peranti perubatan

Farmasi sebenar

Perancis
Jika iklan anda dipaparkan di Perancis, kami tidak membenarkan:

Rumusan bayi
Farmasi
Jerman
Jika iklan anda dipaparkan di Jerman, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar
Itali
Jika iklan anda dipaparkan di Itali, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar
Peranti perubatan
Ubat tanpa preskripsi (OTC)
Mexico
Jika iklan anda dipaparkan di Mexico, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar
Belanda
Jika iklan anda dipaparkan di Belanda, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar

Ubat tanpa preskripsi (OTC)

Peranti perubatan

Rumusan bayi

Poland, Malta, Luxembourg, Cyprus, Hungary, Slovakia, Romania, Greece, Republik Czech
Jika iklan anda dipaparkan di Poland, Malta, Luxembourg, Cyprus, Hungary, Slovakia, Romania, Greece, Republik Czech, kami tidak membenarkan:

Alkohol
Kasino sebenar
Rumusan bayi
Ubat tanpa preskripsi (OTC)
Peranti perubatan
Farmasi sebenar
Portugal
Jika iklan anda dipaparkan di Portugal, kami tidak membenarkan:

Kasino sebenar
Ubat tanpa preskripsi (OTC)
Sepanyol
Jika iklan anda dipaparkan di Sepanyol, kami tidak membenarkan: 

Kasino sebenar
Ubat tanpa preskripsi (OTC)
Rumusan bayi
Switzerland
Jika iklan anda dipaparkan di Switzerland, kami tidak membenarkan:

Rumusan bayi
Ubat tanpa preskripsi (OTC)
Sweden, Norway, Finland
Jika iklan anda dipaparkan di Sweden, Norway atau Finland, kami tidak membenarkan:

Alkohol

Kasino sebenar

Rumusan bayi

Ubat tanpa preskripsi (OTC)

Peranti perubatan

Farmasi sebenar

Sekatan Perdagangan
Anda tidak boleh menggunakan produk iklan Pinterest jika produk tersebut akan dilarang oleh sekatan AS. Perkhidmatan iklan kami pada masa ini tidak tersedia di:

Crimea
Cuba
Iran
Korea Utara
Syria
Perlu diingat...
Anda perlu memastikan iklan anda mematuhi garis panduan pengiklanan standard kami dan mana-mana garis panduan khusus negara. Anda perlu mematuhi semua undang-undang, peraturan dan kod industri tempatan yang berkenaan, dan mendapatkan permit atau kebenaran yang diperlukan bagi mana-mana kawasan yang iklan anda akan dipaparkan. Anda juga mesti mematuhi garis panduan komuniti kami, terma dan garis panduan pengiklanan di atas, termasuk garis panduan penyasaran kami. Garis panduan pengiklanan ini digunakan pada semua bahagian kandungan anda yang dipromosikan, termasuk imej, perihalan dan destinasi—dan garis panduan ini juga digunakan pada ciri penyasaran seperti penyasaran kata kunci dan khalayak.

Kami berhak untuk menolak atau mengalih keluar sebarang iklan yang menjejaskan hubungan kami dengan orang di Pinterest atau yang melanggar kepentingan kami. Kami juga boleh mengalih keluar iklan, kategori iklan atau pengiklan yang menerima banyak maklum balas negatif daripada orang di Pinterest. Peraturan ini boleh berubah pada bila-bila masa.

Rabu, 1 Jun 2022

Huawei P20 January 2022 update Huawei P20 Lite is receiving a new software update that comes with EMUI 9.1 version 9.10.401

PONTIANSTREET.BLOGSPOT.COM
NAME: KHAIRIL ISHARI MYSEWAN
https://m.youtube.com/c/pontiantownchannel/videos

SHARETWEET

Huawei P20 Lite is receiving a new software update that comes with EMUI 9.1 version 9.10.401 and an update package size of 226 megabytes. However, the size of the firmware may vary a bit in different markets.

This rollout is surely a massive reward for this smartphone users, as it runs EMUI 9.1. However, the phone doesn’t receive EMUI 10.0 or has not been promised with EMUI 12, which is quite a bummer. On the flip side, the P20 Lite has already completed its software update cycle.

The latest rollout is simply a, Wow and we cannot overlook the importance of such updates. According to the changelog, this new Huawei P20 Lite software update installs January 2022 security patches to improve the system security.

This aspect of the smartphone is really important and will come with a number of new improvements over the last firmware version. Since the update changelog only mentions the security patch, it may also have stability improvements.

ADVERTISEMENT

 
Thanks to the tipster – Ethan

huawei p20 lite new update
These changes are essential to the smartphone and help to improve the user experience. Aside from these, Huawei P20 Lite users can download and install the latest software update via Settings > System > from here tap on Software updates. Now move further and tap on the on-screen option to request the software update and fetch it for your Huawei P20 Lite device. If an update is available it will appear right on your screen and you can tap on DOWNLOAD AND INSTALL to get it onboard.

Do note that the entire update procedure may take some time, and you are advised to charge up your smartphone to a sufficient level before moving to the upgrade process.
Huawei P20 Lite:
Huawei P20 Lite sports a 5.84-inch full HD+ display with 1080 x 2280 pixels resolution and 432 PPI pixel density. The phone has a dual rear camera system consisting of a 16MP+2MP system with an F2.2 aperture. While the phone has 24MP front-facing camera.

ADVERTISEMENT

 
The phone comes in beautiful color finishes and features a rear physical fingerprint scanner. The phone was launched on EMUI 8.0 and later upgraded with subsequent software

The automotive aftermarket service industry in Malaysia recorded a positive CAGR of ~% on the basis of revenue in between 2016 and 2021

The automotive aftermarket deals with oil and lubricants, batteries, tires, filters, starters and alternators, coatings and paint consumable...