Sabtu, 26 Februari 2022

PROTON SAGA BLM 1.3 penggunaan minyak Proton saga blm

 Assalamualaikum buat semua pengguna Proton Saga BLM.

         Entry kali ni aku buat khas untuk pengguna kereta kebanggaan aku ni, Proton Saga BLM. Aku ni bukan kaki modified pun. Semua masih ori.. Hehe..
     
         Kali ni aku cuma nak kongsi tentang penggunaan minyak kereta aku ni. Lebih 4 tahun aku pakai tak pernah pulak aku test penggunaan minyak kereta aku ni. Tak tahu jimat minyak atau tiada Saga BLM ni sebenarnya. Tak silap aku tangki minyak proton saga ni boleh muat 40 liter minyak petrol. Untuk ujian ni aku guna minyak Ron97 (Kuning) yang aku isi kat stesen minyak Petronas. Minyak Shell aku belum cuba lagi tapi pastinya 'lebih kilometer'. hehe... 

www.tiktok.com/@khai0027 :
      
   Kadar purata kelajuan sepanjang ujian ini pulak ialah 90km/j je beb. sejak dua tiga menjak ni aku dah jarang bawak keta laju-laju. Nanti dapat surat saman 'speed trape' sapa nak bayar, aku sendiri jugak yang kena bayar. huhu.. Tapi aku nasihatkan kat korang tak payahlah bawak keta laju-laju, yang penting selamat sampai. Disamping itu juga, tabiat pandu secara selamat ni akan mengajar kita erti menjaga disiplin masa. Jika kita berdisiplin dalam menguruskan masa, takdelah kita nak berebut-rebut nak pergi ke sesuatu tempat kan. Masa itu bukan emas, tapi masa itu berkualiti. Jom kita lihat penggunaan minyak kereta aku ni. Jimat atau tidak jika dibandingkan dengan kereta saudara dan saudari di luar sana.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

The automotive aftermarket service industry in Malaysia recorded a positive CAGR of ~% on the basis of revenue in between 2016 and 2021

The automotive aftermarket deals with oil and lubricants, batteries, tires, filters, starters and alternators, coatings and paint consumable...