Umat Nabi Muhammad S.A.W * السَّلاَمُ* *عَلَيْكُمْ* *وَرَحْمَةُ* *اللهِ* *وَبَرَكَاتُهُُ*
Umat Nabi Muhammad S.A.W * السَّلاَمُ* *عَلَيْكُمْ* *وَرَحْمَةُ* *اللهِ* *وَبَرَكَاتُهُُ*
Selasa, 22 Mac 2022
kereta Concept apa kebaikanya
Kisah kejayaanBagaimana Ford membantu memacu perbualan kenderaan elektrik di Twitter dengan pelancaran F-150 Lightningnya
Bagaimana Ford membantu memacu perbualan kenderaan elektrik di Twitter dengan pelancaran F-150 Lightningnya
Keputusan utama
Lebih 1.56B
Kesan jenama
4.5J
tontonan strim langsung
39%
Perkongsian suara EV di Twitter
Peluang
Jika kenderaan elektrik (EV) adalah pengangkutan masa depan, bagaimanakah kita boleh membuat orang ramai di Twitter berfikir tentang sebuah syarikat berusia 119 tahun sebagai yang memandu kita ke arah realiti itu?
@Ford sedang mencari untuk mencipta pendedahan besar dengan trak F-150 Lightningnya, dan dengan berbuat demikian, menguasai perbualan EV dan mengalihkan persepsi terhadap pengeluar kereta perintis Amerika. Dan jika ada satu tempat untuk menyelesaikan semuanya, ia adalah di Twitter.
Strateginya
Perbualan EV di Twitter dikuasakan. Ia berlaku pada kadar 11.2J Tweet pada tahun lepas sahaja. 1 Memandangkan Ford ingin menyemarakkan perbualan, masuk akal untuk mereka memanfaatkan buzz sedia ada yang melonjak di Twitter. Jika Ford ingin meningkatkan lebih banyak kesedaran untuk pelancaran EV, maka mereka memerlukan detik viral utama di Twitter.
Langkah-langkah kejayaan:
Gunakan Hashtag Berjenama tersuai untuk mempamerkan personaliti jenama.
Apabila menyertai perbualan, mengapa menggunakan perkataan apabila anda boleh menggunakan emoji? Ford bekerjasama dengan Twitter Arthouse, kolektif seni dalaman Twitter, dan mencipta Hashtag Berjenama tersuai, yang mendedahkan emoji apabila orang menggunakan hashtag #F150Lightning. Emoji yang direka khas ini menonjol pada garis masa dan memberikan Ford kehadiran dan personaliti dalam perbualan EV.
Cipta detik pendedahan besar di Twitter.
Ford memutuskan untuk menjadi lebih besar dengan pelancaran F-150 Lighting dengan mendedahkan trak EV terbarunya di Twitter melalui Kad Acara Langsung dan Halaman Acara Langsung. Bersama-sama dengan Live Brand Studio Twitter, Ford mencipta detik yang bukan sahaja mendorong kesedaran besar-besaran tetapi menjana keterujaan di seluruh dunia untuk trak pikap elektrik terbaharunya.
03
Uji Aliran dan Pengambilalihan Garis Masa+ untuk meningkatkan kesedaran.
Dengan menggerakkan roda, Ford kekal di barisan hadapan perbualan sebagai iklan pertama hari itu pada suapan orang ramai dengan Pengambilalihan Garis Masa dan Pengambilalihan Trend+ . Menggunakan kedua-dua alat jenama Twitter, perbualan F-150 diletakkan betul-betul di samping perbualan yang menjadi sohor kini. Apabila orang meneroka modul "Arah aliran untuk anda" atau "Apa yang Berlaku" di halaman utama Twitter mereka, mereka berinteraksi dengan kempen Ford. Di sini, Ford memberi peluang kepada orang ramai untuk menempah F-150 yang baru diumumkan dengan Kad Laman Web Video.
04
Manfaatkan Twitter Amplify untuk menyelaraskan dengan video premium.
Dalam usaha untuk meluaskan penonton lebih jauh, Ford menggunakan Twitter Amplify Tajaan. Perkongsian unik ini membolehkan jenama berhubung dengan demografi baharu dan meletakkan mereka di tempat pemandu dengan menjajarkan kempen dengan penerbit kandungan video premium. Dan itulah yang dilakukan Ford apabila ia menjalankan Pra-putaran di hadapan kandungan Wall Street Journal yang berkaitan. Mereka juga meluaskan jangkauan integrasi siaran mereka dengan bekerjasama dengan pengaturcaraan Late Night Television dalam mencipta kandungan unik.
Orang di Twitter kini lebih banyak menggunakan platform untuk menggunakan kandungan video, jadi apabila ia berkaitan dengan pendedahan dan kesedaran, Kad Laman Web Video Twitter sangat berkesan. Alat ini menggunakan kuasa video untuk melibatkan orang secara dinamik semasa mereka menatal garis masa mereka. Kemudian video itu mendidik penonton dan menggalakkan mereka untuk mengambil tindakan pada masa ini. Bagi Ford, ia bermakna memandu orang dari Twitter ke laman web yang ditetapkan di mana mereka boleh mengetahui lebih lanjut tentang F-150.
Kejayaan
Ford menyampaikan kempen yang benar-benar komprehensif dan mendorong kesedaran untuk trak terbaharunya melalui Branded Hashtags, Halaman Acara Langsung yang ditetapkan, Garis Masa dan Pengambilalihan Trend+, Twitter Amplify dan Kad Laman Web Video Twitter. Tetapi yang lebih penting, ia menjadikan F-150 Lightning sebagai trak EV yang paling banyak diperkatakan di pasaran.
Kempen F-150 juga membantu meletakkan Ford di tengah-tengah perbualan EV dan mengilhamkan keyakinan terhadap Ford sebagai pemimpin dan inovator dalam ruang EV. Sekali lagi, Ford dilihat sebagai perintis industri, yang cukup mengagumkan untuk seorang berusia 119 tahun.
Ia jarang berlaku, tetapi petir menyambar dua kali dengan yang ini. Sifat masa nyata Twitter ditambah dengan acara penstriman pendedahan langsung kami bagi F-150 Lightning mencetuskan semangat dan mendorong permintaan hampir serta-merta. Setakat ini, kami telah memperoleh lebih 150K tempahan untuk F-150 Lightning baharu.
Anda boleh merasakannya pada acara langsung dan setiap kali anda membuka apl Twitter pada malam itu — keterujaan itu … menggetarkan. Liputan masa nyata Twitter tentang apa yang berlaku pada pendedahan langsung itu menggabungkan dunia fizikal dan digital — menguatkan buzz dan mendorong permintaan segera. Ia tidak benar-benar berhenti sejak dengan tempahan 150K kami untuk F-150 Lightning baharu.
Sumber
1 Data Dalaman Twitter, 2021
Kandungan berkaitan
Cerapan pemasaran terkini daripada Twitter.
Dihantar terus ke peti masuk anda.